Entegre Çevre Bilgi Sistemi üzerinden “Sıfır Atık Bilgi Sistemine” uygulamasına girebilmek 4 aşamada gerçekleşmektedir.
- Aşama Entegre bilgi sistemine ( https://ecbs.cevre.gov.tr/) giriş
- Aşama Entegre bilgi siteminde Hesap Açma
- Aşama Entegre bilgi sisteminde Açılan Hesabı, Tesis yapma veya yeni tesis açma
- Aşama Sıfır atık Bilgi Sistemine giriş
1. Aşama
Entegre Çevre Bilgi Sistemine https://ecbs.cevre.gov.tr/ adresinden, vatandaş girişi ile e-devlet yönlendirmesi ile yapılabilmektedir.
2. Aşama
Entegre Çevre Bilgi Sistemine ana sayfasında hesap kaydı yaptırılabilmesi için;
- Hesap (Firma- Kurum) sayfasına girilir.
- Sağ üste bulunan “Yeni Hesap (Firma-Kurum) tıklanır.
- 6 adımla Hesap kaydı için işleme başlanır.
Adım 1- (Temel Bilgiler) Hesap tipi seçimi, Vergi No girişi, Vergi dairesi seçimi yapılır.
Adım 2- (Firma Bilgileri) Kuruluş tarihi girilir, SGK No girişi (İsteğe göre) yapılır.
Adım 3- Telefon ve e-posta girişi yapılır. Kep adresi isteğe bağlı girilir.
Adım 4- Adres bilgileri veya adres kodu girilir.
Adım 5- Harita üzerinde konum giriş/seçimi yapılır.
Adım 6- Firma sahibi/vekâlet/danışman firma durumlarına göre ilgili belgeler yüklenir. Ve “Başvuruyu Tamamla” tıklanır. İletişim bilgileri kısmına girilen e-posta adresine gönderilen doğrulama kodundan doğrulama yapılır.
- Sistem tarafından oluşturulan form (Entegre Çevre Bilgi Sistemi Hesap Kayıt Başvuru Formu) ıslak imzalı olarak Tokat Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüze onaylattırılarak hesap açılır.
https://sss.csb.gov.tr/siksorulansorular/detay/1169?uygulamaid=106 adresinden videoyu izleyebilirsiniz.
Entegre çevre Bilgi Sistemi ana sayfa sağda üste yardım butonu veya sıkça sorulan sorular butonunu tıklayarak daha geniş bilgi alabilirsiniz. Ayrıca işlem yaparken tereddüt ettiğiniz durumlarda yine aynı yerde sorun bildir butonu tıklanarak çevrimiçi olarak da (5-10 Dakikada sorularınıza cevap gelebiliyor) yardım alabilirsiniz.
3. Aşama
Entegre Çevre Bilgi Sistemini Hesap Kayıt Başvuru Formu Tokat il Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne ulaştırılarak Onaylanması sağlanır. Kayıtlı telefona gelen mesajdan sonra hesap açılacaktır. Daha sonra Hesabı tesis yapmak için;
- Hesap (Firma- Kurum) sayfasına girilir. En sağındaki işlemler (İ) ikonuna tıklanır.
- Açılan sayfada üste “Tesis/Şube Listesi” butonuna basılır. Sağında Merkez Tesis Şube olarak kaydet butonu tıklayarak hesabınızı Merkez Tesis Şube olarak kaydedebilirsiniz. (Eğer Hesabınıza (firmanıza) bağlı ayrı bir tesisiniz varsa da yine aynı sayfada Yeni Tesis Ekle butonu ile yeni tesis ekleyebilirsiniz. Yeni tesis eklendiğinde Sistem tarafından oluşturulan form (Entegre Çevre Bilgi Sistemi Tesis Şube Kayıt Başvuru Formu) imzalı olarak Tokat İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüze onaylattırılarak hesap açılır.) EÇBS üzerinden yeni tesis ekleme işlemleri için, EÇBS Kullanıcı Yönlendirme https://sss.csb.gov.tr/siksorulansorular/detay/1170?uygulamaid=106 videosunu izleyebilirsiniz.
4.Aşama (Uygulama Ekleme)
Tesis ekleme işlemi tamamlandıktan sonra; Sıfır Atık Bilgi Sistemine giriş için Entegre Çevre Bilgi Sisteminin ana sayfasından uygulamalar listesinden Sıfır Atık Bilgi Sistemi tıklanarak Tesis olarak giriş yapılmalıdır ya da;
- Tesis Listesi tıklanarak sayfasına girilir. En sağında işlemler (İ) tıklanır.
- Açılan sayfada Uygulama Listesi butonu tıklanır.
- Açılan Uygulama listesinden “Sıfır Atık Bilgi Sistemi “ uygulaması eklenerek uygulamaya girilir.
SIFIR ATIK BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMASI KULLANIMI
Sıfır Atık Bilgi Sistemi uygulaması, Ana sayfa menüsünde;
- Kurum Bilgilerim: Tam ve eksiksiz girilip kayıt edilir. (Burada genelde Kurum türü seçilirken hata yapıldığı için seçeneklerin tümüne dikkatle baktıktan sonra seçiniz.)
- Sorumlu personel sekmesinden sorumlu personel eklenir.
- Faaliyet Ekleme: Faaliyet türlerinden
- Eğitim (Temizlik işçisi-Personel-Öğrenci-Vatandaş) hangi gruba yapıldı ise işlenir. (Toplanan atıkların geri dönüşümü ve geri kazanımı olanların ayrı toplanması için eğitim verilecektir.)
- Geçici Atık Toplama Alanı ( Aşağıdaki görsellere uygun olmalıdır.)
- Kompost (varsa zorunlu değil)
- Toplanan atık (Burada atık türleri seçeneği mutlaka uygun olanı seçilmeli ve teslim edilen atığın miktarı ve nereye teslim edildiğini gösterir belge eklenmelidir.)
- Yerleştirilen ekipman (Konteyner-Kumbara) (Aşağıdaki görsellere uygun ve yeterli sayıda eklenecektir.)
- Bu faaliyet türleri ister işlemin gerçekleştirildiği zamanda veya en fazla 6 ayda bir Ocak ve Temmuz aylarında mutlaka eklenmelidir.
- Harcama kalemi: Bu konuda varsa yapılan harcamalar eklenecektir.
- Faaliyet sorgulama: Faaliyetlerinizi görebileceksiniz ve düzeltme veya silme yapabileceksiniz.
- Belge Müracaatı sekmesinden 12 maddelik kriterler zorunlu (kırmızı yıldızlı) faaliyet eklendikçe etkinlik onaylı görülecektir. 9. Ve 10. Kriterlere uygun görsel eklenecektir. (Pdf veya resim formatında) . Zorunlu kriterle tamam olunca “Başvuruyu Gönder” sekmesi aktif hale gelecektir ve başvuru bu sekmeden yapılacaktır.( 30 gün içirişinde belgeniz tam ise onaylanacaktır. Eksik varsa 30 gün içerisinde eksiliğinizi tamamlamak üzere iade edilecektir.)
Sıfır Atık Bilgi Sisteminin kullanımda karşılaşılan sorunları sifiratik@cbs.gov.tr e-posta adresine göndererek yardım alabilirsiniz
İç Mekan Kumbara - Gecici Depolama Alan görselleri için tıklayınız
Sıfır Atık Yönetmeliği gereğince 2020 yılından itibaren kademeli olarak Sıfır Atık Yönetim Sistemini kurması gereken hedef kitlelere yol göstermek amacıyla 11 adet “Sıfır Atık Yönetim Sistemi Uygulama Kılavuzu” Bakanlığımız Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Atık Yönetim Dairesi Başkanlığınca hazırlanmış olup ilgili kılavuzlara buradan ulaşabilirsiniz.